Pengikut

1 Disember 2011

Menutup Aurat



Seorang Lelaki Kristian Bertanya Kepada Seorang Lelaki Muslim


Lelaki kristian : Kenapa wanita agama kamu menutup aurat ?


Lelaki muslim tersenyum sambil mengeluarkan dua biji gula-gula di dlm koceknye, Lalu salah satu darinya dibukakan bungkusannya. kemudian dia melemparkan kedua gula-gula itu ke atas lantai, lalu bertanya kepada lelaki kristian.


Lelaki muslim : Antara kedua-duanya mana satu yg kamu akan pilih ?


Lelaki kristian : Sudah tentulah yang masih dalam bungkusan


Lelaki muslim : Begitulah kami melihat dan menghormati kaum wanita agar mereka lebih terpelihara dan istimewa.


Dengan mengeluarkan kata-kata agama, tidak semestinya aku seorang ustazah.
Bertudungnya aku,tidak semestinya aku seorang yang alim.

Dengan menasihati orang lain, tidak pula bermaksud aku ini adalah orang yang sebaik-baiknya.

Aku cuma insan biasa yang mempunyai kelemahan dan keinginan seperti kamu.

Cuma aku berkongsi apa yang aku pelajari dan apa yang aku ketahui. 
Serta mengingati diri sendiri dan sahabat-sahabat supaya menjadi lebih baik.

InsyaAllah... Semuanya atas izin dari Nya.

 Post By :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan